Withjoe.fi-sivuston monipuolisuudella halutaan herätellä Joensuun alueen tarjontaan.  Verkkosivujen kautta löytyy palvelutarjonta ja henkilöt, joihin ottaa yhteyttä, kun kiinnostus Joensuuhun alueena syttyy.

Sivusto esittelee erityisesti Joensuun alueen osaamista. Osaamista ja palveluja on konkretisoitu yritysten itsensä kertomilla start up -tarinoilla ja pitkän historian omaavien yritysten kokemuksilla. Esille nostetaan myös yrityksille suunnatut aluekeskittymät, joita Joensuun alueella on tarjolla useita, muun muassa rakenteilla oleva Papinkankaan yritysalue.

Joensuu voi muualta päin Suomea vaikuttaa kaukaiselta ja vaikeasti saavutettavalta.

– Toisaalta Joensuulla on hyvä maine ja meidän on helppo markkinoida aluetta. Halusimme myös uudistua ja erottua muista kaupungeista. Sivusto onkin saanut jo palautetta sen sopivasta erilaisuudesta, JOSEK:n markkinointipäällikkö Anne Mujunen kertoo.

– Ihmiset sijoittuvat alueelle työn tai yritystoiminnan kautta. Samalla he myös muuttavat alueelle asumaan ja tarvitsevat elämän tueksi muuta kuin busineksen. Ihmisillä on perheet ja harrastukset, mistä lähti ajatus laajentaa sivustoa yrittämisen ulkopuolelle, Mujunen jatkaa.

Sivusto kokoaakin laajasti yhteen myös koulutukseen ja alueella elämiseen liittyviä asioita.

Pohdittaessa verkkosivuja mietittiin, eikö kaupunki voisi olla helpommin lähestyttävä Joe. Tyyppi, joka mielellään auttaa yrityksiä alueen sijoittumisessa, toimii kumppanina ja on yrityksen arjessa mukana erilaisin tavoin.

withjoe.fi-verkkosivu on Joensuun kaupungin, Joensuun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy:n ja Joensuun tiedepuisto Oy:n yhteinen voimanponnistus.

Tutustu sivustoon
withjoe.fi