Joensuun kaupunki tarjosi maaliskuussa kahdelle nuorelle työkokeilijalle mahdollisuuden hioa markkinointi- ja viestintätaitojaan kaupungin nuorten palveluissa. Tehtävänä oli toteuttaa Piiloduuni-kampanja, jossa etsittiin piilotyöpaikkoja nuorille.

Työpaikkoja löytyi viisitoista

Kahdessa viikossa työkokeilijat Santeri Virolainen ja Jesse Kallunki ottivat yhteyttä reiluun seitsemäänkymmeneen työnantajaan ja löysivät viisitoista työpaikkaa. Niille on jo löytynyt tekijät, mutta tämä on hyvä uutinen niille nuorille, jotka vielä etsivät kesätyöpaikkaa tai toivovat työllistyvänsä pidempiaikaisesti lähiaikoina.

Ole rohkeasti yhdessä yrityksiin

Yrittäjien mielenkiinto kampanjaa kohtaan oli nuorille positiivinen yllätys. Syyksi työpaikkojen ”piilossa oloon” yrittäjät kertoivat usein rekrytointiprosessien hankaluuden.

– Yritysrekisteriä kannattaa selata ennakkoluulottomasti ja ottaa työnantajiin rohkeasti yhteyttä, vaikka avoimia työpaikkoja ei olisikaan tiedossa, opastavat Santeri ja Jesse.

Rokkilippukampanja vielä käynnissä

Lisäkannustimena työnhakuun kaupunki tarjoaa 30.6. saakka jokaiselle vähintään neljän kuukauden työpestin löytävälle nuorelle lipun Ilosaarirockiin tai kausikortin virkistysuimala Vesikkoon. Lue lisää rokkilippukampanjasta.